U kunt ons bereiken op 06 42 38 09 23
kleur kiezen onderneming bedrijf of merk

Een van de meest fascinerende en vaak over het hoofd gezien elementen van websites is de invloed van kleur. Kleur heeft betekenis.

Vermelden dat kleuren ook psychologische aspecten hebben, is het intrappen van een open deur. Een kleur kan veel betekenen, het kan visueel aantrekkelijk eruit zien, maar is het ook psychologisch prettig?

Daarom speelt kleur een grote rol in onze visuele waarneming. Door juiste kleuren te gebruiken in uw huisstijl, website of grafische ontwerpen kunt u de juiste indruk achterlaten bij uw klanten.

Om u te helpen met het keuze maken welk kleur het meest geschikt is voor uw onderneming hebben we dit artikel gepubliceerd.

 

WERK MET ONS

kleur kiezen onderneming bedrijf of merk

Invloed van kleur
Warme kleuren

Rood

Is het heetste en meest dynamische kleur, rood is activeren, stimuleren, passie, spannend, krachtig en uitbreiden

Waar te gebruiken:
Gebruik het minimaal in zijn zuiverste vorm als een accent om de aandacht te vestigen op een kritische element.

Goed voor designs die macht of passie te verbeelden.


Oranje

Niet zo overweldigend kleur als rood, oranje is een evenwichtige kleur die levendig en energiek is, bovendien ook vriendelijk en uitnodigend.

Waar te gebruiken:
Gebruik het om een vriendelijke en uitnodigende indruk te geven.

Goed voor designs die beweging en energie verbeelden zonder te veel te overweldigen.


Geel

Is het helderste en meest energieke van de warme kleuren, geel is gelukkig, warm, stimulerend en expansief.

Waar te gebruiken:
In zijn zuivere vorm kan geel worden gebruikt voor ontwerpen met betrekking tot kinderen en gevaar, terwijl donkere tinten kunnen worden gebruikt om een gevoel van de oudheid weer te geven.

Goed voor designs die een indruk van geluk en vrolijkheid weergeven.

Koude kleuren

Groen

Deze koude secundaire kleur is kalmerend, balancerend en vernieuwend. Groen staat voor stabiliteit en inspireert mogelijkheden.

Waar te gebruiken:
Om evenwicht en harmonie in een ontwerp te vertegenwoordigen.
Gebruik donkere tinten om de stabiliteit en welvaart te vertegenwoordigen.


Blauw

Blauw staat voor betrouwbaarheid en veiligheid. Het kan ook gekenmerkt rust en spiritualiteit.

Waar te gebruiken:
Donkere tinten zijn uitstekend voor corporatie en business.
Lichtere tinten kan worden gebruikt voor sociale websites die rust en vriendelijkheid willen vertegenwoordigen.


Paars

Paars vertegenwoordigt adel, overvloed en waardigheid, maar kan ook staan voor creativiteit en fantasie.

Waar te gebruiken:
Donkere tinten van paars karakteriseren rijkdom en luxe.
Zachtere tinten kan worden geassocieerd met de lente en romantiek.

Monochromatisch

Zwart

Vertegenwoordigt kracht, elegantie en moderniteit, kan ook gekenmerkt geheimzinnigheid.


Grijs

Vertegenwoordigt neutraliteit en kalmte. Grijs kan worden geassocieerd met conservatieve ontwerpen.


Wit

Staat voor duidelijkheid, netheid, hoop en openheid. Kan ook geassocieerd worden met eenvoud.


Bruin

Vertegenwoordigt heilzaamheid en betrouwbaarheid. Kleur bruin kan worden geassocieerd met ervaring en comfort.

FacebookTwitterGoogle+Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *