U kunt ons bereiken op 06 42 38 09 23
mobiel-vriendelijk

Als uw website of websites van uw klanten nog niet mobiel-vriendelijk is, dan heeft u slechts tot 21 april 2015 de tijd, om mobiel-vriendelijker te maken.

Op dinsdag 21 april 2015, kunt u vaarwel zeggen naar Google zoekmachine rankings als uw website nog niet mobiel-vriendelijk is. En u kunt ook gelijk hallo zeggen aan klanten die vragen waarom uw website of hun websites zijn gedaald naar pagina 31.

Denkt u dat we overdrijven? Helaas niet. Hoewel niets zeker is heeft de zoekgigant wel aantal flinke hints over de volgende update gegeven.

Uw dacht dat de updates Penguin en Panda slecht waren? Deze keer van waarschuwt Google ons van te voren, en levert de instrumenten om ons klaar te maken. Google denkt waarschijnlijk dat dit grote opschudding gaat veroorzaken.

Wat heeft Google gezegd?

Terug in februari, heeft Google een hint gegeven met als onderwerp om elke website die ze niet achten als mobiel-vriendelijk te bestraffen.

Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal.

En als dat niet duidelijk genoeg was, voegde ze nog:

This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.

U heeft dit waarschijnlijk al zien aankomen. Misschien heeft u, uw website al bijgewerkt met een mobiel-vriendelijke versie.

Waarom is Google verandering aan het maken?

Je houd van Google, of je haat het, maar u moet toegeven dat haar boodschappen consistent zijn. Cynische gedachten over reclame-inkomsten opzij, wilt de zoekmachine-gigant dat haar gebruikers een fantastische online ervaring hebben.

De handen zijn op de update, Google’s nieuwe algoritme legt meer nadruk op de gebruikers die graag gemakkelijk navigeren op een mobiel apparaat. Waarom? Omdat het op jaarbasis gebruik van internet via mobiele apparaten fors aan het stijgen is.

Een cynische persoon zou kunnen suggereren dat Google’s inzet voor het mobiele web grotendeels te wijten is aan het relatieve succes van zijn Android-programma, maar dat zou een cynisch persoon suggereren.

Vorige maand, op de SMX West-conferentie in Californië, toonde architect van SEO Clairity, Mitul Gandhi aan dat 30% van het organisch verkeer afkomstig is van mobiele apparaten.

We weten dat de mobiele web groeit, zo niet exponentieel, maar wel snel. Google’s beslissing lijkt eerlijk en rationeel.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren?

Elke website die geen mobiel-vriendelijke versie heeft zal flink dalen in de rankings. En omdat er een specifieke datum is gesteld, kan de verandering ‘s nachts gebeuren.

Dus, hoewel een niet-responsieve website nuttig is voor ons mensen zal na 21 april niet meer nuttig zijn voor Googlebot.

Betekent dit dat uw website verplicht responsive moet zijn? Natuurlijk niet, Google is niet het internet, maar als uw ranking wel belangrijk is moet u wel een responsive website hebben.

Wat moet u doen?

Het goede nieuws is, u kunt erachter of uw website voldoet aan Google’s definitie van mobiel-vriendelijk.

Google heeft een nuttig instrument vrijgegeven waarmee u kunt controleren of uw website mobiel-vriendelijk is. U hoeft enkel de URL van de website die u wilt controleren in Google’s mobielevriendelijke testing tool in te voeren.

Is uw website niet mobiel-vriendelijk? Dan heeft u tot 21 april 2015 de tijd om het mobiel-vriendelijk te maken.  Indien u hulp nodig heeft willen wij u graag helpen. Wij kunnen uw website binnen 24 uur mobiel-vriendelijk maken. Of wilt u een nieuwe website laten maken, dat meteen mobiel-vriendelijk is, ook daarmee kunnen wij u helpen. Wij bouwen website al vanaf €299.

 


Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Wat wilt u bestellen?

Onderwerp

Uw bericht

FacebookTwitterGoogle+Delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *